adsense

bidvertiser

June 08, 2008

Ya'juj dan Majuj sudah ditemukan???

WASHINGTON -- Weekly World News telah memaparkankan tentang penemuan mengejutkan mengenai satu kaum primitif yang di panggil Mole People hidup 20 batu di bawah tanah, menggunakan terowong rahasia untuk memasuki United States! Penemuan ini telah detiliti bukan oleh ahli purba, tetapi oleh saintis NASA yang menggali jauh ke dalam Bumi - dan mereka mencoba menyembunyikan penemuan kaum ini dari masyarakat umum. Seorang pekerja NASA yang tidak mau dikenali telah memaparkankan gambar-gambar eksklusif dan informasi mengenai kaum 'orang gua' ini.



'Cerita ini harus diberitahu,' kata sumber itu. 'Ia terlalu besar untuk disembunyikan'. Sumber itu telah memaparkankan beberapa rahsia besar mengenai Mole People. 'Nampaknya mereka sepertinya kaum yang ramah', beliau berkata, 'Tetapi mereka amat primitif. Kami coba berkomunikasi dengan mereka, tetapi mereka tidak bisa berbahasa English'.

'Mole People, sebagaimana yang kami panggil, senang untuk ke muka Bumi (surface world)', kata sumber itu. 'Dengan demikian, President Bush mengendalikan situasi ini dengan penuh hati-hati. 'kalua salah ditangani maka akan mengakibatkan perang dengan manusia di atas. Kami tidak tahu pasti berapa jumlah mereka ini. Kami baru melihat satu komunitas, dengan perkiraan 2000 orang Mole tinggal di situ. 'Tetapi ada pihak yang menyatakan bahawa mungkin berjuta-juta orang Mole tinggal merata di dalam bandar-bandar bawah tanah, tersebar di bawah muka Bumi.

Makhluk itu mempunyai beberapa persamaan dengan manusia - dan juga sedikit perbedaan. 'Seperti kita, mereka berjalan dengan dua kaki, tetapi mereka jauh lebih tinggi dari manusia biasa - setinggi 8 ke 10 kaki. Jari-jari mereka seperti kuku binatang. Dan tangan mereka juga seperti kaki itik webbed), mungkin untuk menggali, bukan seperti kuku mole' kulit mereka sangat kuat. kemungkinan untuk menahan panas tinggi di perut Bumi'.

'Didapati bahwa terdapat hubungan dan interaksi di antara manusia dengan makhluk ini pada zaman dahulu - mereka berbicara dalam bahasa yang hampir sama dengan dialek Navajo Lama. Sumber itu juga menyatakan bahawa kaum Mole ini mempunyai sistem otot yang sangat kuat, menyebabkan mereka dapat bertindak ganas. 'Apabila salah seorang tim ekspedisi menyalakan rokok, kaum Mole menganggap itu sebagai satu ancaman dan terus menyerang nya'.

'Mereka mencakar dan menyerang tim ekspedisi seperti kucing hutan, hampir menjatuhkan tim ekspedisi bersama rokoknya. tim ekspedisi amat beruntung selamat dan hidup dari insiden itu'. Kaum Mole amat berminat dengan dunia atas muka Bumi - pakaian, alat-alatan dan makanan terutamanya. Mereka amat meminati buah-buahan segar. 'Saya belikan mereka sedikit anggur, dan mereka terus berpesta dan bersukaria', mengikut kata sumber.

'Amat jelas mereka tidak boleh menanam buah-buahan mereka sendiri memandangkan mereka tinggal 20 batu di bawah muka Bumi'. NASA amat berminat untuk mengkaji kaum Mole. 'Kami mau tahu segala-galanya mengenai mereka - apa yang mereka makan,bagaimana mereka tinggal dan yang paling penting, apa hubungan mereka dengan kaum manusia'.

'Kami bertanya-tanya jikalau mereka itu ada kaitan dengan manusia didalam aspek-aspek yang tertentu. Adakah mereka adalah nenek moyang manusia moden hari ini secara genetiknya ? 'Pakar berkata terdapat banyak spekulasi mengenai kaum Mole. 'Mereka boleh jadi apa saja, dari Yetis (BigFoot), makhluk asing dari angkasa atau saki baki orang yang selamat dari pulau Atlantis Yang Hilang. Adakah makhluk itu musuh dan suka berperang ataupun peramah dan sanggup bekerja sama? Dan bagaimana dengan minyak dan simpanan mineral di bawah Bumi? Siapa yang memiliki mereka: kaum Mole atau kita?Bagaimanakah dengan NASA dimana misi asalnya adalah untuk menjelajah ruang angkasa - telah menjumpai kaum yang hidup di bawah muka Bumi?

Juru bicara NASA tidak menafikan maupun mengiyakan laporan itu. Setelah menerima tekanan hebat dari wartawan, juru bicara Gedung Putih menjanjikan informasi yang dibenarkan oleh Gedung Putih untuk disebarkan. Tetapi tim ekspedisi telah memberi peringatan 'mungkin tidak untuk jangka masa dekat'. Menurut sumber itu, NASA menjumpai kaum bawah tanah itu dalam bulan Agustus ketika sedang menjalankan projek rahasia yang di beri nama Operation Mole

Hole - satu inisiatif dimana wartawan sekarang percaya ia mungkin untuk mengintip China, menggunakan 'teknologi bawah tanah'. Saat ini NASA telah menjumpai pintu rahasia ke dunia bawah tanah di kawasan sekitar Washington State's Mount Shasta, gua Mammoth di Kentucky dan juga gua-gua yang tersebar sekitar barat daya U.S mengikut kata sumber. Beberapa periode lamanya manusia telah bercerita tentang adanya makhluk di bawah muka Bumi. Sekarang, untuk pertama kalinya, spekulasi itu telah dibuktikan kesahihannya. Tetapi apakah makhluk-makhluk ini kawan ataupun lawan masih tidak diketahui.

DARI SURAH AL KAHFI:

Allah menceritakan kisah lelaki itu seperti firman-Nya dalam surah itu:

'Mereka akan bertanya kepadamu (Muhammad) mengenai Zulkarnain. Katakanlah:'Aku akan bacakan kepadamu cerita mengenainya' . Sesungguhnya Kami memberi kekuasaan kepadanya di (muka) bumi, dan Kami memberikan kepadanya jalan (untuk mencapai) segala sesuatu, maka dia pun menempuh suatu jalan.

'Hingga apabila dia sampai ke tempat terbenam matahari, dia melihatmatahari terbenam di dalam laut berlumpur hitam dan dia mendapati di situ segolongan umat. Kami berkata: 'Hai Zulkarnain, kamu boleh menyeksa atau boleh berbuat kebaikan terhadap mereka'. Berkata Zulkarnain: 'Adapun orang yang aniaya maka kami kelak akan mengazabnya dengan azab yang tidak ada taranya'.' (ayat 83 hingga 87)

'Kemudian dia menempuh jalan (yang lain). Hingga apabila sampai ke tempat terbit matahari (Timur) dia mendapati matahari itu menyinari segolongan umat yang Kami tidak menjadikan bagi mereka sesuatu yang melindunginya dari (cahaya) matahari itu,' (ayat 89 dan 90).

'Kemudian dia menempuh suatu jalan (yang lain lagi). Hingga apabila dia sampai antara dua gunung, dia mendapati di hadapan kedua bukit itu suatu kaum yang hampir tidak mengerti pembicaraan. Mereka berkata: 'Hai Zulkarnain, sesungguhnya Yakjuj dan Makjuj itu orang yang membuat kerosakan di muka bumi, maka dapatkah kami memberikansesuatu pembayaran kepadamu, supaya kamu membuat dinding antara mereka?'.

Zulkarnain berkata: 'Apa yang dikuasakan Tuhanku kepadaku terhadapnyaadalah lebih baik, maka tolonglah aku dengan kekuatan (manusia danalat-alat), agar aku membuatkan dinding antara kamu dan mereka, berilah aku potongan-potongan besi'.

'Hingga apabila besi itu sama rata dengan kedua (puncak) gunung itu,berkatalah Zulkarnain: 'Tiuplah (api itu)'. Hingga apabila besi itu sudah menjadi (merah seperti) api, dia pun berkata: 'Berilah aku tembaga (yang mendidih) agar ku tuangkan ke atas besi panas itu'.

'Maka mereka tidak bisa mendakinya dan mereka tidak bisa (pula)melubanginya. Zulkarnain berkata: 'Ini (dinding) adalah rahmat dariTuhanku, maka apabila sudah datang janji Tuhanku, Dia akan menjadikannya hancur luluh; dan janji Tuhanku itu adalah benar',' (ayat 92 hingga 98).

Demikianlah kisah Zulkarnain. Dalam rentetan perjalanan hidupnya, Zulkarnain bertanggungjawab membuat tembok bagi menghalang bangsa Yakjuj dan Makjuj yang mendatangkan angkara murka kepada manusia. Tembok yang dibangun Zulkarnain itu hanya akan runtuh apabila dunia akan kiamat.

form: Majelis Rasululluah mailinglist di edit oleh abang cool
Post a Comment